Szkoła Podstawowa im. Grzegorza Piramowicza w Kłomnicach

Czwartek, 2024-03-28

Imieniny: Anieli, Kasrota

Wycieczka do Bałtowa.

Dnia 28 maja odbyła się wycieczka do Bałtowa – krainy dinozaurów. Uczestniczyli w niej uczniowie kl.  IIa, IIb i III. W Bałtowie czekało na nas moc atrakcji. Niezwykłą przygodę rozpoczęliśmy od zwiedzania bałtowskiego zwierzyńca, gdzie z pokładu amerykańskiego school busa podziwialiśmy zwierzęta z różnych zakątków świata (m.in.: strusie, lamy, wielbłądy, dziki, konie, jelenie i wiele innych gatunków) rozmieszczonymi na wielohektarowym terenie – tzw. Safari. W drodze powrotnej obejrzeliśmy i podziwialiśmy miniatury zamków i pałaców. Kolejnym punktem naszego pobytu było magiczne miejsce zwane Sabatówką. Sercem Sabatówki jest Chata Czarownicy, w której odbyło się spotkanie z wiedźmą. Czarownica opowiedziała o tajnych eliksirach i magicznych zaklęciach. Po pysznym obiedzie uczniowie udali się do Jura Parku, wędrując ścieżkami przez park widzieliśmy modele dinozaurów i innych prehistorycznych stworzeń, oczywiście wszystkie naturalnej wielkości. O minionym świecie bardzo ciekawie opowiadał pan przewodnik. Z kolei w Muzeum Jurajskim dzieci obejrzały różnego rodzaju skamieniałości. Były to kości dinozaurów, szczątki morskich gadów, zęby rekinów, koralowce i głowonogi. Największe wrażenie zrobiło Prehistoryczne Oceanarium. Za pomocą technologii trójwymiarowego przekazu przenieśliśmy się w świat podwodnego życia ogromnych gadów. Mieliśmy okazję spotkać się „oko w oko” z gatunkami, które żyły na Ziemi tysiące lat temu. Uwieńczeniem wycieczki były drobne pamiątki ,wszyscy wrócili  zadowoleni i  pełni wrażeń. Mamy nadzieję, że dla dzieci była to niezapomniana przygoda.