Psycholog
Psycholog szkolny
Nazywam się Weronika Pietrzak jestem psychologiem szkolnym.
Moje godziny pracy:
Ggodziny pracy |
|
---|---|
Poniedziałek |
11.15 - 16.15
|
Wtorek |
14.00 - 16.00
|
Środa |
09.15 - 15.15
|
Czwartek |
07.00 - 12.00 |
Piątek |
08.00 - 12.00 |
Istnieje możliwość ustalenia innego terminu spotkania, po wcześniejszym kontakcie.
Na konsultacje zapraszam do gabinetu nr 24, który mieści się na II piętrze
Zapraszam również do kontaktu telefonicznego poprzez dziennik i pocztę mailową :
tel. stacjonarny 34 328 10 38
tel. komórkowy 607480151
email werpie@zsklomnice.hekko24.pl
Zadania psychologa szkolnego:
- Rozpoznawanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia i umożliwianie ich zaspokojenia.
- Prowadzenie badań i działań diagnostycznych, dotyczących uczniów, w tym, diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie mocnych stron ucznia.
- Wspieranie ucznia z wybitnymi uzdolnieniami - organizacja indywidualnego toku nauki.
- Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju ucznia, określenia odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych i interwencyjnych wobec uczniów, rodziców i nauczycieli.
- Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
- Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia.
- Wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
- Umożliwianie rozwijania umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli.
Zadania, o których mowa, są realizowane we współpracy z:
• Dyrekcją szkoły
• Rodzicami
• Nauczycielami i innymi pracownikami Szkoły
• Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną
• Innymi podmiotami, działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży
Kiedy można spotykać się z psychologiem?
- Uczniowie/ uczennice zwykle wtedy, gdy:
- są zestresowani
- mają trudności w nauce, w kontaktach z innymi ludźmi
- chcą porozmawiać o tym, co ich denerwuje
- są zainteresowani rozwojem własnego potencjału
- oni sami lub inne osoby społeczności szkolnej nie przestrzegają ustalonych zasad
- mają problemy emocjonalne i osobowościowe: lękliwość, nieśmiałość, nadpobudliwość, zahamowania, napady gniewu, trudności z wyrażaniem swoich emocji, niską samoocenę
- niewłaściwie się zachowują: alienują się, lekceważą polecenia, obowiązujące normy, często wchodzą w konflikty, są agresywni, itp. cokolwiek, co mogłoby zagrażać ich życiu, zdrowiu, bezpieczeństwu
- kieruje ich do nas nauczyciel
- oczekują pomocy w wyborze zawodu i ścieżki kształcenia
- chcą podzielić się swoimi sukcesami – tymi szkolnymi i „życiowymi”
- wracają z ciekawych podróży z wrażeniami, zdjęciami
- przygotowują się do prezentacji przygotowywanej wypowiedzi (np. podczas konkursów, prezentacji, egzaminu gimnazjalnego itp.)
- nie wiedzą, kogo mają zapytać o daną sprawę lub kogo prosić o pomocoraz w każdej innej sprawie
- Rodzice, gdy:
- pragnie uzyskać poradę lub wsparcia w trudnych chwilach.
- niepokoi się o swoje dziecko
- zauważa, że dziecko ma trudności
- pragnie je lepiej zrozumieć
- i w wielu innych sprawach
Poza tym psycholog szkolny jest osobą biorącą aktywny udział w życiu szkoły. Spotyka się z pojedynczymi uczniami, ale także realizuje warsztaty psychoedukacyjne mające na celu rozwój umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami, asertywności, integracji, kreatywności, a także wielu innych umiejętności społecznych będących narzędziem do radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Podejmuje również działania interwencyjne w sytuacjach kryzysowych. Aktywnie uczestniczy w działaniach wychowawczo-profilaktycznych na terenie szkoły.